MG Atelier Folleria nasce da un magico incontro tra due Romagnoli legati al fertile territorio di San Giovanni in Marignano. Ha inizio la visione per un progetto di Sartoria in maglieria di lusso.

Dalla miscela tra l’Imprenditore e lo Stilista, tra il ferro ed il filo, tra il solido e l’e-tereo, tra il peso e la leggerezza, tra le mente concreta e creativa, l’attimo fuggente si materializza nel brand “Mirco Giovannini Atelier Folleria”.

Gianluca Marchetti, industriale 50enne è amministratore unico di M.T. S.r.l., azienda leader nel settore metalmeccanico, riconosciuta a livello mondiale per le soluzioni all’avanguardia proposte. A lui fanno capo anche un gruppo di aziende operanti in settori diversi, tutte accomunate dallo spirito innovativo e pionieristi-co. E’ stato premiato come migliore Imprenditore Romagnolo del 2022.

Mirco Giovannini, a 54-year-old stylist with pure talent (discovered by Vogue Italia's "Who's next 2006") and fashion consultant for important
luxury houses. “Mirco Giovannini” brand, launched in 2007, used to dress celebrities like Beyoncé, Lady Gaga and Zoë Kravitz with an astonishing style destined to leave its mark. The collection, Mirco Giovannini, with a timeless allure, is dedicated to elegant ladies.

The knitted garment rediscovers and gives avant-garde textures and volumes using alternative noble and technical yarns,
offering organza, chiffon, lace and plissé effects. Guepiere and layering of volumes are the soul that moves the hyper-feminin
revolution
.

On February 14, 2022, for Valentine's Day, the Karmasutra project was born.
The collection deals with the theme of encounter and love, finding the Folleria enclosed. Jacquard knit fabrics with inlay of those positions that tell us
about a meeting of souls, "Karma", held together by a thread, "Sutra". A merino wool and cotton thread made of stories, life, tales and surprises, where kimono and crew neck for him and her are intertwined in a game of double face. In a constant game between love and complicity.